Wednesday 1 June 2011

Kemungkinan.....

Hahahah... kemungkinan... byk gak la yang aku dok pk, the POSSIBILITY of that happening?? of this happening n so on. kebanyakan di antara kita membuat keputusan setelah berfikir semasak mungkin.. HAH! keluar lagi 'mungkin' itu. byk perkara kita sebagai manusia lakukan hanya berdasarkan 'KEMUNGKINAN'. aku sendiri kalau nak buat sesuatu, contohnya, nak usha awek la kan, nak anta 1 sms je sampai berjam2 pikirkan, 'KEMUNKINAN, KEBARANGKALIAN dan ap jua perkataan yang sama waktu dengan nye' ap balasan dia. selalu la, sahabat2 aku tau aku ni penakut n diaowg ckp, "asal ko x sms je mcm 2, lu kena breani beb, ko pk2 pun end up nnti ko yang melopong, x cuba x tau bai" 2 la statement diowg sampai skunk sebab aku mcm x brubah ag. sbb kan sikap aku yang buat aku byk melepas nak try n menyebabkan low confidence aku meningkat.. hahahah, pengajarannya adalah, u can always put on possibilities in most of ur decision making situation but remember always that possibilities carries 40% of what might happen if that decision is taken, just trust ur heart n mind. if ur heart n ur mind r 1, nothing is consider impossible 2 achieve. :) 

No comments:

Post a Comment