Sunday, 1 January 2012

Politik Oh Politik.... Mahasiswa Oh Mahasiswa.....

Sekadar mengisi dan meluahkan apa yang terkandung dalam ati ni bila dengar kes2 demo kat mesia..

siyes aku ckp la, demo2 ni kalau owg x de ilmu,nak buat perarakan ke, rusuhan ke... aku x kisah kalau MAHASISWA DAN MAHASISWI buat mcm 2, aku mmg plik tingkat dewa laaa... senang cite kes AUKU ni, iya aku nmpk kebebasan mahasiswa2 ini untuk berpolitik dihalang, yup, tgk side dia dulu y dikeluarkan akta itu.. Mahasiswa adalah golongan remaja yang bijak, pandai, cerdik, intelektual tinggi dan swaktu dengan nya la,tp bila aku dengar kes demo malam new bertukar menjadi rusuhan, hairan aku memikirkannya. apakah gerangan mereka ini, sehingga bole jadi sedemikian.. siyesly aku sebagai owg melayu, agak kecewa disitu, sebab dengarnya suma malay yang datang buat demo mcm 2.. apa kejadah, korang kan ngah nak xm final bahkan ad yang tgh xm final. STDY!!! kalau nak berpolitik, isila dada 2 dengan ilmu yang cukup supaya kalau kena hentam ke, bijak nak mempertahankan diri. balik semula kat kes td, sebagai mahasiswa, kita kena menuntut ilmu dulu, x perlu nak buat berpolitik lagi. sedeynya sebab melayu yang sibuk pasal benda ni, mana pergi priority anda sebagai mahasiswa, ingat,masa depan itu memerlukan pemimpin yang berwibawa dan BERPENDIDKAN, kalau kita yang melayu x ambil serius pasal pelajaran, agak2la, sapa yang akan mentadbir MALAYSIA di masa hadapan.

kepada pembaca, ni adalah luahan saya terhadap keadaan yang sebenarnya, membesar di sebuah tempat yang penuh dengan non malay, pressure tuk berjaya 2 mmg intense. the concept is  'DO OR DIE' n certainly all out punya. maaf agak berkecamuk sedikit, tpinila yang saya ingin sampaikan.. Saya bukan racist, tp saya hanya memikirkan yang mgkin terjdi kalau kita x berhati2...

2 comments:

  1. harap-harap incik shokuri cepat-cepat update hal ini terhadap mahasiswa2 yang berada di padang secepatnya.. hidup kumno c.padang!! hidup presiden kumno c.padang!!

    ReplyDelete
  2. hahaha... x bole blah asip. :D

    ReplyDelete